Lyckat kandidatupptaktsmöte för medlemmarna i Nordost | Sverigedemokraterna i Danderyd

Lyckat kandidatupptaktsmöte för medlemmarna i Nordost

Distrikt SD Stockholms län anordnade den 3/10 ett kandidatupptaktsmöte för medlemmarna i Danderyd, Norrtälje, Täby, Vallentuna, Vaxholm och Österåker. Över 40 medlemmar besökte Enebybergs herrgård i Danderyd för att få information om hur man kandiderar till både kyrkovalet 2017 och kommunvalet 2018.

Kvällen bjöd på flera intressanta föreläsningar, bland annat så deltog Sverigedemokraternas vice ordförande Julia Kronlid och som berättade om Sverigedemokraternas arbete i Svenska kyrkan och vikten av att ställa upp som kyrkopolitiker till nästa år. Riksombudsmannen Mikael Strandman tillsammans med distriktsordförande Per Carlberg gick igenom kandidatprocessen och hur man som medlem går tillväga för att kunna kandidera för Sverigedemokraterna. Avslutningsvis föreläste riksdagsledamoten Robert Stenkvist om arbetet i kommunfullmäktige och varför det är så viktigt att Sverigedemokraterna ställer upp med så många kandidater som möjligt inför de allmänna valen 2018, detta för att kunna få så stort inflytande som möjligt nu när partiet kommer att öka sina valresultat ute i kommunerna i nästa val.

20161003_194132 (2)

20161003_194132